Izvestiya of Saratov University.

Philology. Journalism

ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


Full text PDF(Ru):
(downloads: 0)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
070(470+571)
EDN: 
PRSUEP

Interactive Programs on the Russian Entertainment Radio Stations: Formation, Audience and Communication Channels

Autors: 
Kruglova Ludmila A., Lomonosov Moscow State University
Nasonova Yulia V., Lomonosov Moscow State University
Abstract: 

The article studies the stages of formation and development of interactive programs on entertainment radio stations. The goals and tasks of equivalent modern programs are analyzed; the authors also identify how the popularity of such programs and their being in demand on air depend on the target audience of a certain mass medium.

Reference: 
  1. Агамян Е. Интерактив как полифункциональное средство радиостанции // Lingua mobilis. 2010. № 1. С.135–138.
  2. Болотова Л. Радиовещание в период перестройки (1985–1991) // Вестн. МГУ. Сер. 10. Журналистика. 2007. № 3. С. 12.
  3. Брехт Б. Теория радио.1927–1932. М., 2014. С. 19.
  4. Голованов В. США. Радио и ТВ : Стратегия конкурентной борьбы // Телевидение. Радиовещание. 1972. № 10. С. 42.
  5. Гуревич П., Ружников В. Советское радиовещание. М., 1976.
  6. Интервью авторов с генеральным продюсером «Крутой-медиа» А. Трофимовым 26.12.2017 г.
  7. Лукина М., Фомичева И. СМИ в пространстве Интернета : учеб. пособие. М., 2005. С. 87.
  8. Овсепян Р. История новейшей отечественной журналистики : учеб. пособие. М., 1999.
  9. Радиожурналистика : учебник / под ред А. Шереля. М., 2005. С. 75.
  10. Стрельникова Е. Интерактивное вещание на региональном радио : на примере Оренбургской области. М., 2007. С. 25.
  11. Шерель А. Аудиокультура XX века. История, эстетические закономерности, особенности влияния на аудиторию : Очерки. М., 2004. С. 24
Received: 
05.09.2018
Accepted: 
01.12.2018
Available online: 
25.02.2019
Published: 
25.02.2019