Izvestiya of Saratov University.

Philology. Journalism

ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article

Social Advertisement Genre as a Way of Influencing the Addressee

Autors: 
Solodovnikova Alexandra Nikolayevna, Saratov State University
Abstract: 

Different approaches to distinguishing advertisement genres are presented in the article; advertisement genres used in social advertising are analyzed; genres characteristic for social advertising are singled out; specific features of using genre forms in social advertising are revealed.

Reference: 

Арутюнова Н. Язык и мир человека. М., 1999.

Грибок Н. Социальная реклама. М., 2008.

Имшенецкая И. Жанры печатной рекламы // Лаборатория рекламы, маркетинга и public relations. 2002. № 3.

Степанов Е. Социальная реклама в России : функциональные и жанрово­стилистические особенности : дис. … канд. филол. наук. М, 2007.

Ученова В., Гринберг Г., Конаныхин К. и др. Реклама : палитра жанров. М., 2004.