Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


ИМПРЕССИОНИЗМ

Силуэт Чехова: проза и драматургия писателя в интерпретации Ю.И. Айхенвальда

В статье проанализированы особенности рецепции произведений и писем А. П. Чехова в критике Ю. И. Айхенвальда, прослежены некоторые изменения, которые он вносил в свои очерки о писателе, переиздавая их. В ходе рассмотрения были систематизированы работы критика о Чехове. Удалось прийти к выводу, что метод Айхенвальда, в основе которого лежал импрессионистический подход к произведению, очень соответствовал интерпретации текстов Чехова, многие из которых содержат черты этого стиля.

POLE IS BACK: FROM ROMANTICISM TO IMPRESSIONISM

The article is devoted to one of the most outstanding poets of France in the second half of the 19th century. Paul Verlaine, who began his career in the vein of romanticism and completed it with the discovery of a new literary and aesthetic direction. The authors trace the main stages of this evolution, related to the creation of Verlaine's central poetry collections (from "Saturnic verses" to "Songs without Words"). Specific features of impressionism as a new style in literature are characterized.