Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


креолизованный текст

Гипотеза адресата в медицинской рекламе (на примере рекламы вакцины против Сovid-19)

В статье проводится анализ особенностей медицинской рекламы как источника манипулирования массовым адресатом на примере рекламы вакцины против COVID-19. Материалом послужили креолизованные рекламные тексты, относящиеся к тематике коронавируса, извлеченные из открытых ресурсов сети Интернет за период пандемии. Всего проанализировано более 50 примеров. В исследовании применялись прием сплошной выборки, описательный метод с элементами интерпретационного анализа.

Verbal and Non-verbal Techniques of Creating the Comic in Creolized Texts of Social Advertisement

The article shows how the speaker of an advertising message widely uses the comic and the humorous in the discourse in order to optimize the process of perception.

Creolization of the Text in the Field of Art

The work of fine art is considered in the aspect of its two-code semiotic organization - iconic and verbal, i.e. as a phenomenon of a creolized text.