Известия Саратовского университета. Новая серия.
ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


television

Интернет: масс-медийные характеристики

Статья посвящена сравнительному анализу традиционных средств массовой информации (печать, радио и телевидение) и новой коммуникационной технологии – сети Интернет. Работа содержит анализ функциональных характеристик всемирной паутины: синтетичность, экспансивный характер развития, фрагментарный характер подачи информации, высокая скорость распространения информации и высокий манипулятивный потенциал. Понимание этих характеристик позволяет вычленить инновационные структурные элементы Интернета, которые не свойственны традиционным СМИ. 

The syntactic method of word formation as an effective way of professional languages replenishment (based on the material of English-language terminology of customs and television)

This article is devoted to the consideration of the term system as a set of professional knowledge terms using the example of English customs activity (further referred to as CA) and television (further referred to as TV) fields. Nowadays, there are dynamic digitalization and computerization processes of the main activity areas, including CA. The usage of modern information technologies and telecommunications simplifies the basic CA processes significantly. Therefore, it can be mentioned the presence of the term systems intersectoral links.