Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


мультимедийность

Providing conceptual substantiation for the term “media integration model”

The modern era of globalization and digitalization has led to significant changes in the fi eld of mass communications, where media integration is becoming a key factor in creating effective communication processes. The rapid development of digital technologies and the expansion of communication channels have a significant impact on the transformation of classical interaction models, requiring media organizations, public and private structures to adapt to the new media environment.

Концептуальное обоснование понятия "медиаинтеграционная модель"

Современная эпоха глобализации и цифровизации привела к существенным изменениям в сфере массовых коммуникаций, где медиаинтеграция становится ключевым фактором в создании эффективных коммуникационных процессов. Быстрое развитие цифровых технологий и расширение каналов коммуникации оказывают значительное влияние на трансформацию классических моделей взаимодействия, требуя от медиа организаций, государственных и частных структур адаптации к новой медиасреде.

The Usage of Multimedia and Interactive Features of the Internet in Electronic Newspapers of Tatarstan

The article presents the results of a comparative content analysis of interviews in online newspapers Business online and Intertat.ru in the Russian and Tatar languages in the period from 1 June, 2012 to 1 January, 2014. Units of analysis and calculation are the subject-matter, layout, journalist’s stylistic devices, as well as the use of the original online media properties. 160 interviews have been analyzed.