Izvestiya of Saratov University.

Philology. Journalism

ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
378.147.016:811.134.2
EDN: 
XRTTML

Contemporary Issues of Teaching Spanish in a Higher Education Institution

Autors: 
Alimova Rushaniya R., Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation
Gonz?lez Roza A., Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation
Abstract: 

The authors of the article consider issues and features of teaching Spanish to the students of higher education schools: the role of teaching the second foreign language in a school of higher education nowadays is revealed, the most relevant theoretical and methodological aspects of this process are analyzed. Teaching the second foreign language in a higher education institution should focus on communication, and have practical, functional and skill-based approach.

Reference: 
  1. El Español : una lengua viva : Informe 2017 // Instituto Cervantes. URL: https://cvc.cervantes.es/lengua/espanol_lengua_viva/pdf/espanol_lengua_v... (дата обращения: 02.10.2017).
  2. Барабанова Н. В. Организация параллельного преподавания первого и второго иностранного языка (на примере испанского как первого и французского как второго) // Проблемы и перспективы развития образования : материалы VI междунар. науч. конф. (Пермь, апрель 2015 г.). Пермь, 2015.
  3. Гонсалес Р. А., Алимова Р. Р. Испанский язык. Полный курс ШАГ ЗА ШАГОМ + аудиоприложение LECTA. М., 2017.
  4. Королева С. A. Особенности преподавания испанского языка как второго иностранного в неязыковом вузе в контексте евроинтеграции // Институционный репозитарий Национального авиационного университета. URL: http://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/23007/1/... (дата обращения: 25.09.2017).
  5. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком : изучение, обучение, оценка / пер. К. М. Ирисхановой (МГЛУ) ; Совет Европы, Департамент языковой политики. Страсбург, 2001–2003.
  6. Савчук Е. А. Обучение испанскому языку как второму иностранному на базе французского в гуманитарном вузе неязыкового профиля : дис. … канд. пед. наук. М., 2004.
  7. Смирнова Н. Ю. Становление речежанрового мышления при овладении вторым языком в условиях учебного двуязычия : дис. … канд. филол. наук. Саратов, 2010.
  8. Флеров О. В. Особенности преподавания второго иностранного языка в нелингвистическом вузе // Современное образование. 2015. № 1. С. 1–25. DOI: 10.7256/2409-8736.2015.1.14101. URL: http://e-notabene.ru/pp/article_14101.html (дата обращения: 01.10.2017).
Received: 
10.01.2018
Accepted: 
25.02.2018
Available online: 
20.05.2018
Published: 
20.05.2018