Full text PDF(Ru):
(downloads: 0)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
811.161.1’373.45:37.016
EDN:
RHYAAA
The Didactic Multifunctionality of Internationalisms in the Teaching Practice of Russian as a Foreign Language
Autors:
Baryshnikova Elena N., Peoples’ Friendship University of Russia
Kazhuro Dmitrii V., Peoples’ Friendship University of Russia
Abstract:
The article deals with international lexis as a specific class of vocabulary that unifies the words referring to various international realities, which makes this class vital for teaching Russian as a foreign language. The authors analyze the specific features and the linguodidactic value of the class for the teaching methods of Russian for foreign students at different levels.
Key words:
Reference:
- Brandner А. Процесс интернационализации в русском языке // Crossroads of cultures : Central Europe / ed. I. Pospíšil. Vyd. 1. Brno, 2002. S. 187.
- Акуленко В. Вопросы интернационализации словарного состава языка. Харьков, 1972. С. 98–99.
- Вагнер В. Национально ориентированная методика в действии // Русский язык за рубежом. 1988. № 1. С. 70–75.
- Киндря Н. Развитие языковой догадки при обучении русскому языку как иностранному // Науковий огляд. 2017. № 5 (37). URL: http://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1215 (дата обращения 12.12.2018).
- Ламзин С. Словарь интернациональной лексики : 6 иностранных языков. Рязань, 2007.
- Маринова Е. Иноязычная лексика современного русского языка : учеб. пособие. М., 2013. С. 34–35.
- Матвеев Б. Изучение интернациональной лексики (в испанской аудитории) // Русский язык за рубежом. 1985. № 4. С. 44–45.
- Шихова Т. Интернациональная фразеология в диахроническом и синхроническом аспектах : учеб. пособие. Архангельск, 2005. С. 254–272.
- Щерба Л. Преподавание иностранных языков в средней школе. М., 1974.
Received:
24.11.2018
Accepted:
25.02.2019
Available online:
25.05.2019
Published:
25.05.2019