Izvestiya of Saratov University.

Philology. Journalism

ISSN 1817-7115 (Print)
ISSN 2541-898X (Online)


Full text PDF(Ru):
(downloads: 0)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
811.134.2’42+929ФилиппVI
EDN: 
WEZPIZ

Spain’s Image Representation in the Spanish King’s Christmas Messages

Autors: 
Selivanova Irina V., Lomonosov Moscow State University
Abstract: 

The Spanish King’s Christmas message is a traditional event of the social and political life in Spain, and it is one of the few occasions when the head of state directly addresses the nation. This annual address is structured according to strict traditions of classical rhetoric, it has its own language and composition features and has a symbolic and ritual nature. This article analyzes Felipe VI’s Christmas messages (from 2014 to 2018) and focuses on the constructed images of the Spanish monarch (addresser), the Spanish nation (addressee) and the country.

Reference: 
  1. Гравер А. Образ, имидж и бренд страны : понятия и направления исследования // Вестн. Том. гос. ун-та. Философия. Социология. Политология. 2012. № 3 (19). C. 29–45, 39.
  2. Кубрякова Е. К определению понятия имиджа // Вопр. когнитивной лингвистики. 2008. № 1. С. 5–11.
  3. Семененко И. Образы и имиджи в дискурсе национальной идентичности // Полис. 2008. № 5. С. 7–18.
  4. Фадеева Г. Рождественское телеобращение главы государства как медиасобытие // Вестн. МГЛУ. 2016. Вып. 7 (746). С. 273–285.
  5. Швецова М. Роль СМИ в конструировании образа страны // Проблемы истории, филологии, культуры. 2012. № 3 (37). С. 288–298.
  6. Шестопал Е. Образ и имидж в политическом восприятии : актуальные проблемы исследования // Образы государств, наций и лидеров / под ред. Е. Б. Шестопал. М., 2008. С. 8–24.

 

Received: 
13.12.2019
Accepted: 
25.02.2020
Available online: 
25.05.2020
Published: 
25.05.2020