Cite this article as:

Vasilishina E. N. Subjective Aspects of Art Discourse Perception. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2013, vol. 13, iss. 2, pp. 20-24. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2013-13-2-20-24


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Language: 
Russian

Subjective Aspects of Art Discourse Perception

In this article the communicative and pragmatic approach to art discourse is realized, which assumes that the discourse is obligatorily aimed at an addressee / recipient, without which discourse analysis would be considered incomplete and unaccomplished.

Literature

Арутюнова Н. Фактор адресата // Изв. АН СССР. Сер. литературы и языка. 1981. Т. 40, № 4.

Бахтин М. Эстетика словесного творчества. М., 1979.

Богин Г. Филологическая герменевтика. Калинин, 1982.

Васильева В. Интерпретация текста в образовании. Пермь, 1997.

Герман И., Пищальникова В. Введение в лингвосинергетику. Барнаул, 1999.

Дридзе Т. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации. М., 1984.

Лотман Ю. Текст в тексте // Труды по знаковым системам. Т. 14. Тарту, 1981.

Сидоров Е. Проблема речевой системности. М., 1987.

Сорокин Ю. Психолингвистические аспекты изучения текста. М., 1985.

Телия В. Русская фразеология. Семантический, прагматический и лингвокульторологический аспекты. М., 1996.

Хализев В. Теория литературы. М., 1999.

Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate