Cite this article as:

Yufereva A. S. Specific Character of Professional Journalists’ Work under Conditions of Convergence (Based on the Results of Social Research). News of Saratov University. New Series. Ser. Studies of Language and Literature. Journalism, 2019, vol. 19, iss. 2, pp. 242-245. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2019-19-2-242-245


UDC: 
070
Language: 
Russian

Specific Character of Professional Journalists’ Work under Conditions of Convergence (Based on the Results of Social Research)

This article deals with the different levels of convergence in the sphere of mass media: technological, organizational, professional and communicative ones. The author focuses on the professional level of convergence. It has to do with forming new professional skills and competencies of journalists which help them to work efficiently in modern new mass media.

Literature
  1. Hacklin F. Management of Convergence in Innovation : Strategies and Capabilities for Value Creation Beyond Blurring Industry Boundaries. Switzerland : Springer Science & Business Media, 2007.
  2. Jenkins H. Convergence Culture : Where Old and New Media Collide. N. Y., 2006.
  3. Jin D. De-Convergence of Global Media Industries. N. Y., 2013.
  4. Meikle G., Young S. Media Convergence : Networked Digital Media in Everyday Life. Basingstoke, 2012.
  5. Negroponte N. Being Digital. N. Y., 1995.
  6. Sola Pool I. de. Technologies of Freedom. 1st ed. Cambridge, 1983.
  7. Баранова Е. Конвергентная журналистика. М., 2015.
  8. Бастрон А. Медиаконвергенция в СМИ : проблемы и перспективы их решения в журналистском» // Вестн. РГГУ. 2016. № 4. С. 133–142.
  9. Бостонова П. Технические и технологические компетенции мультимедийного журналиста // Изв. КГТУ им. И. Раззакова. 2012. № 26. С. 43–46.
  10. Вартанова Е. Медиаэкономика зарубежных стран. М., 2003.
  11. Волкова И. Игровые форматы мультимедийной журналистики // Вестн. РУДН. 2014. № 1. С. 105–112.
  12. Вырковский А. Конвергенция в российской ежедневной прессе : экономические особенности и перспективы // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 10. Журналистика. 2012. № 5. С. 36–49.
  13. Кальнова Д. Формы представления контента в федеральных и региональных Интернет-СМИ // Вестн. ВолГУ. 2016. № 14. С. 226–227.
  14. Симакова С. Современная журналистика и социальные сети // Знак : проблемное поле медиаобразования. 2012. № 9. С. 16–18.
Full Text (PDF):