Cite this article as:

Dudnikova L. V., Shevchenko M. S. On the role of morphological means in an advertising text (Based on the English and French languages). Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2021, vol. 21, iss. 3, pp. 277-281. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2021-21-3-277-281


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
[811.111+811.133.1]:659.123.4
Language: 
Russian

On the role of morphological means in an advertising text (Based on the English and French languages)

The article considers morphological means actively used in modern advertising text. The structure of the advertising text is studied, the characteristics of its main elements are given. The authors analyze how frequently the parts of speech are used in the English and French advertising slogans.

Literature
  1. Бернадская Ю. Текст в рекламе : учеб. пособие. М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. С. 6.
  2. Блинкина-Мельник М. Рекламный текст : задачник для копирайтеров. М. : ОГИ, 2007. С. 57.
  3. Елисеева А. Как оценить слоган? // M.A.DE. Marketing. Advertising. Design. 2002. № 2–3. С. 10.
  4. Кармин А. Психология рекламы. СПб. : ДНК, 2004. С. 64.
  5. Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы. М. : Смысл, 1995. С. 5.
  6. Кеворков В. Слоган? Слоган! Слоган… М. : РИП- холдинг, 1996. С. 24.
  7. Котлер Ф. Основы маркетинга : краткий курс : пер. с англ. М. : ИД «Вильямс», 2007. С. 43.
  8. Майорова Э. Структурно-когнитивный анализ рекламного текста // Лингвистика : Бюллетень Уральского лингвистического общества. 2003. Т. 9. С. 27.
  9. Медведева Е. Рекламная коммуникация. М. : УРСС, 2003. С. 38.
  10. Морозова И. Слагая слоганы. М. : РИП-холдинг, 2001. С. 75.
  11. Пирогова Ю. Речевое воздействие и игровые приемы в рекламе // Рекламный текст : семиотика и лингвистика / отв. ред. Ю. К. Пирогова, П. Б. Паршин. М. : Изд-во Междунар. ин-та рекламы ; Изд. дом. Гребенникова, 2000. С. 168.
  12. Сычев О. Реклама и текст // Психология и психоанализ рекламы : личностно-ориентированный подход /под ред. Д. Я. Райгородского. Самара : Бахрах-М, 2001. С. 351.
Full Text (PDF):