Cite this article as:

Onuprienko K. A. Language features of sports Telegram channels. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2021, vol. 21, iss. 3, pp. 282-288. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2021-21-3-282-288


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
811.161.1’27:[070:796]
Language: 
Russian

Language features of sports Telegram channels

The article considers linguistic peculiarities of the modern media language on the example of publications about sports topics in the Telegram messenger. The following Russian Telegram channels were selected as the material for the study: “Real football”, “Football with GOAL24”, “Sports.ru”. The author studies the news content for the period from July 2018 to July 2020; the ways of reflecting sport events and those close to sport in the texts are analyzed.

Literature
  1. Football’s Digital Transformation. Growth opportunities for football clubs in the digital age // PwC, Exozet. 2014. P. 3. URL: https://www.pwc.ru/ru/publications/footbal-digital-transformation.pdf (дата обращения: 04.02.2021).
  2. Алексеев П. Методика квантитативной типологии текста : учеб. пособие. Л. : ЛГПИ, 1983. С. 3–4.
  3. Волкова И., Гужвий Д. Интегративный подход к измерению эффективности контента в новых медиа : постановка проблемы // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия : Литературоведение. Журналистика. 2017. Т. 22, № 3. С. 532–543. https://orcid.org/10.22363/2312-9220-2017-22-3-532-543
  4. Горошко Е., Землякова Е. Полиформатный мессенджер как жанр 2.0 (на примере мессенджера мгновенных сообщений Telegram) // Жанры речи. 2017. № 1 (15). С. 92–100. https://orcid.org/10.18500/2311-0740-2017-115-92-100
  5. Кириллов А. Трансформация жанра блога в программах обмена мгновенными сообщениями // Жанры речи. 2017. № 2 (16). С. 260–267. https://orcid.org/10.18500/2311-0740- 2017-2-16-260-267
  6. Коноплев Д. Telegram как новая среда коммуникации в СМИ и соцсетях // Знак. Проблемное поле медиаобразования, 2017. № 3. С. 198–200.
  7. Костадинов В., Базанова А. Медиаконвергенция и языковые особенности интернет-пространства в современных условиях // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия : Литературоведение.Журналистика, 2016. № 4. С. 139–146.
  8. Мун Р. «Кардифф» не хочет платить за Салу. Так можно, но есть детали // Sports.ru : [сайт]. URL: https://www.sports.ru/tribuna/blogs/innuendo/2323239.html (дата обращения: 04.02.2021).
  9. Солдаткина Я. Проблемы сегментации контента в СМИ и новые возможности мобильных мессенджеров // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия : Литературоведение. Журналистика. 2018. Т. 23, № 3. С. 323–330. https://orcid.org/10.22363/2312-9220-2018-23-3-323-330
  10. Тулдава Ю. Проблемы и методы квантитативно-системного исследования лексики. Таллин : Валгус, 1987. С. 96.
Full Text (PDF):