Cite this article as:

Kornilova K. . Geo-branding in the Context of Mediatization Problems as a Means of the Development of Territories and Attraction of Tourists. News of Saratov University. New Series. Ser. Studies of Language and Literature. Journalism, 2019, vol. 19, iss. 4, pp. 469-474. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2019-19-4-469-474


UDC: 
070:338.48(470-21)
Language: 
Russian

Geo-branding in the Context of Mediatization Problems as a Means of the Development of Territories and Attraction of Tourists

This article discusses the problem of the formation of territorial brands in the Russian Federation. A wide analysis of different opinions of Russian and foreign researchers on the marketing of the urban environment and the formation of national brands has been carried out. Well-known urban brands have been considered as examples. Modern approaches to the formation of the Republic of Crimea brand have been researched.

Literature

 

  1. Adams P. Geographies of Media and Communication : A Critical Introduction. L., 2010. Р. 109.
  2. Ashworth Gr., Kavaratzis M. Towards Effective Place Brand Management. N.Y., 2013.
  3. Geographies of Communication : The Spatial Turn in Media Studies / ed. by J. Falkheimer, A. Jansson. Goteborg, 2016.
  4. Анхольт С. Брендинг – дорога к мировому рынку. М., 2004. С. 60.
  5. Визгалов Д. Брендинг города. М., 2012. С. 59.
  6. Геобрендинг : практическая коммуникация в продвижении территорий / Т. Лебедева, А. Ассадель, Т. Кормановская, Л. Эпштейн. Париж, 2014.
  7. Кузьменкова М. Коммуникативная составляющаятерриториального брендинга (на примере Москвы и Подмосковья) // Медиаскоп. 2016. Вып. 4. URL: http://www.mediascope.ru/node/2184 (дата обращения: 20.12.2018).
  8. Лагунцева И. Особенности территориального бренда в российских условиях. М., 2014. С. 6.
  9. Медиатизация в современной России : теории и практики // Факультет журналистики МГУ имени М. В. Ломоносова. URL: http://www.journ.msu.ru/about/media-research-centre/nauchno-issledovatel... (дата обращения: 20.12.2018).
  10. Морозова Т. Медиатизация технологий конструирования имиджа города : дис. … д-ра филол. наук. Краснодар, 2013. С. 238.
  11. Пащенко И. Стратегия Екатеринбурга : маркетинговый подход. М., 2001. С. 15.
  12. Федотова Л. Факторы брендинга территории // Вестн. РУДН. Сер. Литературоведение. Журналистика. 2014. № 2. С. 104–115.
Full Text (PDF):