For citation:
Vechkina O. V. Breach of the Ethical Conduct as One of the Reasons of Communicative Failures in Interaction. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2010, vol. 10, iss. 2, pp. 14-17. DOI: 10.18500/1817-7115-2010-10-2-14-17, EDN:
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Full text PDF(Ru):
(downloads: 0)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
811.161.1–25: 18
EDN:
Breach of the Ethical Conduct as One of the Reasons of Communicative Failures in Interaction
Autors:
Vechkina Olga Vladimirovna, Saratov State University
Abstract:
One of the frequent reasons of communicative failures in everyday speech interaction is considered in the article, namely a breach of the ethical conduct of communication. A particular emphasis is placed on the multifaceted nature of the ethical conduct definition. On the basis of the informal communication the author analyzes some constituents of this notion and their influence on the success of the communication process.
Key words:
Reference:
- Кочеткова Т.В., Богданова В.А. Взаимодействие этических и коммуникативных норм // Хорошая речь. Саратов, 2001. С. 197.
- Харченко Н.Г. Коммуникативная, языковая и лингвистическая компетенция // Русский язык и русистика в современном культурном пространстве. Екатеринбург, 1999. С. 83.
- Формановская Н.И. Русский речевой этикет и культура общения. М., 1989. С. 47.
- Кочеткова Т.В., Богданова В.А. Указ. соч. С. 198.
- Захарова Е.П. Категория тональности в аспекте коммуникативной нормы // Проблемы речевой коммуникации. Саратов, 2008. Вып. 8. С. 171.
- Кочеткова Т.В., Богданова В.А. Указ. соч. С. 198.
- Там же. С. 200.
Received:
19.02.2010
Accepted:
25.02.2010
Available online:
19.05.2010
Published:
19.05.2010