The Features of TV and Radio Channels’ Integration with Social Networks in Chuvash Republic

The article considers the interaction of electronic mass media of Chuvash Republic with social networks. The authors identify the features of such integration of the state and commercial broadcasters, analyze the contents of the most successful mass media of the region, evaluate the editorial boards’ policies towards managing the activities promoting their mass media in social networks.

DOI: 
10.18500/1817-7115-2016-16-4-464-468
Literature

Государственная телевизионная и радиовещательная компания «Чувашия». URL: http://www.chgtrk.ru/region.html?rid=344 (дата обращения: 25.03.2016).

Данилов А. Эволюция средств информационных технологий в контексте трансформации условий социокультурного бытия малых народов России // Вестн. Чуваш. ун-та. 2012. № 4.

Данилов А., Данилова М. Пресса Чувашии в Интернете // Вестн. Челяб. гос. ун-та. 2015. № 5.

Докука С. Клиповое мышление как феномен информационного общества // Общественные науки и современность. 2013. № 2.

Дьяченко О. Российские СМИ в социальных сетях Facebook и в «ВКонтакте» : практики взаимодействия // Меди@льманах. 2014. № 4.

Национальная телерадиокомпания Чувашии. URL: http://www.ntrk21.ru/page.aspx?id=54&title=Istoriya (дата обращения: 25.03.2016).

Рогалева О., Шкайдерова Т. Новые медиа : эволюция понятия (аналитический обзор) // Вестн. Омск. ун-та. 2015. № 1.

Управление Роскомнадзора по Чувашской Республике. URL: http://21.rkn.gov.ru/news/news95781.htm (дата обращения: 25.03.2016).

Full Text (PDF):